Τι ειναι το CASTER ?

(1/2) > >>

8ight LagosX:
πολλοι απο εμας θα αναρωτηθήκαμε τι ειναι το CASTER!
και να λιπων!
το CASTER ειναι μια απο τις βασικότερες ρυθμίσεις στους αγωνες!




επισης για να ολοκληρωθεί το θεμα καλο θα ηταν να μας ελεγε καποιος πιο ειναι το κατάλληλο caster!

8ight LagosX:
παιδια εγω αυτο δεν εχω καταλαβει ακομα σε τι ωφελεί και πως το ριθμιζουμε!
ξερει κανεις?

djoke:
Αν έχω καταλάβει καλά το camper και το caster δε ρυθμίζονται σε όλα τα αυτοκινητάκια! Φαντάζομαι πως για να γίνει η ρύθμιση πρέπει να το υποστηρίζει το αυτοκίνητο! Για παράδειγμα στο ts-4 στις ρόδες τα έχει όλα με βίδες και παξιμάδια τα οποια ρυθμίζονται! Κάνω λάθος? Εμενα για παράδειγμα το αυτοκινητάκι μου δεν έχει τέτοιες ρυθμίσεις :'(!

Αλήθεια παίρνει άραγε βελτίωση για να του φτιάχνω τέτοια πράγματα? Ας βοηθήσει κάποιος ποιος σχετικός και να πει αν τα λέω καλά...

Νίκος:
τεραστιο θεμα το καστερ, οπως και γενικοτερα οι ρυθμισεις των αναρτησεων...
απο τα βασικα λοιπον.

ναι το καστερ δεν ρυθμιζεται σε ολα τα μοντελα. παρακατω θα προσπαθησω να δωσω μια ιδεα παντα ομως εχοντας στο μυαλο μου χωματινο μοντελο. οι αρχες λειτουργειας ομως ειναι οι ιδιες και στα ασφαλτινα, απλα ειναι πιο δυσδιακριτες οι διαφορες και βεβαια πολυ μικροτερες οι γωνιες καστερ σε ασφαλτινα μοντελα.

καστερ ειναι η γωνια που σχηματιζεται αναμεσα στον νοητο αξονα που περναει απο τα ball links (σε αναρτηση με διπλα ψαλιδια), δηλαδη τα σημεια που πιανουν οι πλυμνες  σε σχεση με τον καθετο αξονα που περναει απο το κεντρο του τροχου.

αυτο σημαινει οτι το σημειο επαφης του ελαστικου με το εδαφος ειναι πιο πισω απο την προαναφερθεισα γωνια.

φανταστειτε μια μοτοσυκλετα τσοπερ και μια μοτοσυκλετα street. η γωνια που σχηματιζει το πηρουνι σε σχεση με τον καθετο αξονα επι του εδαφους ειναι η γωνια καστερ. ευκολα καταλαβαινουμε οτι μια τσοπερ εχει μεγαλη γωνια καστερ, ενω μια street εχει μικροτερη.  το παραδειγμα δινεται μονο για να καταλαβουμε τι ειναι η γωνια καστερ σαν εικονα, μιας και εχει τελειως διαφορετικη εφαρμογη στα αυτοκινητα.

στα αυτοκινητα οταν στριβουν οι τροχοι, σηκωνεται το μπροστινο μερος, αλλαζοντας ετσι και τις γωνιες καμμπερ. (εχετε δει αυτοκινητο μερσεντες με στριμμενους τροχους?). αυτο επισης  προκαλει τασεις ευθυγραμμισης του συστηματος διευθυνσης, οταν δεν ασκειται δυναμη. οσο βαρυτερο το μοντελο και οσο μεγαλυτερη η γωνια καστερ τοσο πιο εντονο το φαινομενο αυτο. επισης οσο μεγαλυτερη η γωνια καστερ, τοσο μεγαλυτερες οι διαφορες στην γωνια καμπερ που παρατηρουνται με στριμμενους τροχους.

τα σχεδιαγραμματα πιο πανω ειναι απο κανονικα αυτοκινητα, οποτε ας μην μπερδευτει κανεις με την απεικονειση των αμορτισερ σε σχεση με τα μοντελα μας.

αρνητικο καστερ δεν υπαρχει.

το καστερ το "βλεπουμε" κοιτωντας το μοντελο απο το πλαι

γωνια καστερ υπαρχει μονο στους μπροστινους τροχους.

να δουμε τωρα τι κανει το καστερ.

οσο περισσοτερο καστερ δινουμε, τοσο πιο πολλα τιμονια εχουμε σε μεγαλες ταχυτητες και στην εισοδο της στροφης. επισης το μοντελο ειναι πιο σταθερο σε ανωμαλιες και η ευθυβολια του μοντελου βελτιωνεται.μικροτερη γωνια καστερ κανει το μοντελο πιο στριφτερο σε μικρες ταχυτητες αλλα και πιο επιθετικο.

κατι πολυ σημαντικο ειναι οτι σε περιπτωσεις αναρτησεων με διπλα ψαλιδια, το καστερ επηρεαζεται και αλλαζει (δεν ειναι σταθερο) οταν συμπιεζονται οι αναρτησεις. αν δηλαδη τα ψαλιδια δεν ειναι παραλληλα μεταξυ τους (το πανω και το κατω παντα) το καστερ μειωνεται οσο συμπιεζεται η αναρτηση.

συνοψιζοντας, περισσοτερο καστερ σταθεροτητα και κρατημα σε κακοτραχαλα εδαφη, λιγοτερο καστερ κανει το αυτοκινητο πιο επιθετικο και πιο αμεσο αλλα και πιο δυσκολο. το μοντελο ομως στριβει πιο γρηγορα και πιο σφιχτα.

ελπιζω να βοηθησα.

8ight LagosX:
Ευχαριστουμε για αλλη μια φορα Νικο!τωρα καταλαβα τι παιζει με το caster!!!το εχω δει αυτο που λες με τις mercedes πολλες φορες!!

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα